KLANTENLOGIN

blog

Kasper ontwerpt ingenieuze verpakking voor Reload

reload_head

Voor de verpakking van zijn nieuwe parfumverstuiver riep Reload de hulp in van Kasper. Wij ontwikkelden in-house een op maat gemaakte verpakking met een ingenieus interieur dat volledig machinaal opzetbaar is, én op voorhand gepersonaliseerd.

Onlangs lanceerde Reload een nieuwe parfumverstuiver in reisformaat. Deze verstuiver onderscheidt zich van andere eigenhandig te vullen tasverstuivers door de speciaal voor Reload ontwikkelde kant-en-klare vullingen van grote merken als Hugo Boss, Givenchy, Kenzo, Juicy Couture en Issey Miyake. Deze vullingen, die enkel in de Reload verstuiver passen, koop je voor €5 in een mooi afgewerkt merkdoosje.

Voor het ontwerp van het interieur van dit doosje rekende Reload op de expertise van Kasper. Het flesje met de vulling moest immers precies midden in het doosje staan, zodat dit niet omver zou vallen, én er moest een op voorhand gepersonaliseerde bon in het doosje zitten. Het bonnummer moest langs de buitenkant traceerbaar zijn via een QR code. Ook moesten de doosjes machinaal opzetbaar zijn.

We stonden dus voor een grote uitdaging. Op basis van trial and error ontwikkelde Kasper uiteindelijk het perfecte interieur met een op voorhand gepersonaliseerde bon.
Momenteel zijn er 2.000.000 doosjes geproduceerd. Reload is te koop in 15 landen, waaronder in België bij ICI PARIS XL.

Benieuwd naar het doosje? Ontdek het hier.

Wil je meer weten over Reload? Hier lees je er meer over. En hier ook.

 

Over de auteur

Tom Hoens
Tom

zaakvoerder en drukwerkmakelaar, sterk in meedenken, zot van Apple

1 reactie



Voeg een reactie toe