KLANTENLOGIN

blog

Mobile vs Responsive

blogpost-respvsmob-header

Een responsive website past zichzelf perfect aan aan elk denkbaar scherm. Zo’n site kun je dus zowel op een kleine smartphone bekijken als op verschillende tablets en laptops met retinaschermen,
maar ook op grote desktop schermen. Alle content van je site kan op elk device geraadpleegd worden, al kun je er natuurlijk voor kiezen om bepaalde informatie niét te tonen. Te veel info op een klein scherm kan immers storend werken. Een responsive site schaalt automatisch alle afbeeldingen en past ze aan aan de beschikbare ruimte. Responsive webdesign is de kinderschoenen intussen helemaal ontgroeid en wordt steeds beter door de verschillende browsers ondersteund.

Een mobile website staat volledig op zichzelf, naast de standaard website, en heeft zijn eigen URL (vb: m.mijndomeinnaam.be). Design en content zijn geoptimaliseerd voor een klein scherm, wat zorgt voor een groter gebruiksgemak. Een mobile versie is interessant als je weet dat je bezoekers slechts op een snelle manier een klein deel van je diensten willen gebruiken. De kunst van het weglaten is hier van toepassing.

Waarvoor kies je, responsive of mobile?

Dat hangt sterk af van je type onderneming en je doelgroep. Een mobile website kan voor bepaalde doeleinden handig zijn, maar over het algemeen is een responsive website de meest aangewezen keuze.

Extra overtuiging nodig?

Bekijk dan eens de rapporten van je Google Analytics account. In deze statistieken kun je zien met welke types toestellen je website vooral bezocht wordt: smartphones, tablets, laptops,…

mobile vs responsive

Over de auteur

Nathalie
Nathalie

web wizard, verslaafd aan deadlines en oorringen


Voeg een reactie toe