KLANTENLOGIN

blog

Waarom adverteren noodzakelijk is

header_waarom_adverteren

“Doing business without advertising is like winking at a girl in the dark. You know what you’re doing, but nobody else does.” – Steuart H. Britt   Onlangs gestart met een eigen zaak? Ongetwijfeld heeft het opbouwen ervan je bloed, zweet en tranen gekost. En vooral: veel geld. Daarom dreigt het reclamebudget in het beginstadium wel eens te worden geschrapt. De realiteit is echter dat je niet op een eenmalige aankondiging of mond-tot-mond reclame kunt steunen om een standvastig klantenbestand op te bouwen.   Zichtbaarheid creëren Adverteren dient om jou en je bedrijf zichtbaar te maken. Potentiële klanten moeten wéten dat je bestaat, daarvoor heb je promotiemateriaal nodig. Ook moet je je onderscheiden van de concurrentie. Enkel een Facebookpagina is niet voldoende. Naast een eigen website zorg je best ook voor mooi gelay-oute visitekaartjes, flyers en/of postkaartjes, en verspreid je die op plaatsen waar je potentiële klanten vertoeven. Denk verder ook aan posters in je etalage, advertenties online en offline, etc.   Je corporate imago versterken Zorg dat je promomateriaal aansluit bij je corporate identity en er kwalitatief uitspringt, dat mensen meteen denken ‘ja, ik wil dit proberen!’. De manier waarop je reclame maakt, straalt over op je zaak. Een slecht gedrukte flyer maakt geen goede indruk, een onoverzichtelijke website ook niet. Denk dus goed na over je promomateriaal want het geeft je zaak een gezicht en beïnvloedt dus je corporate imago.   En de kosten? Het geschikte promomateriaal hoeft niet duur te zijn. Zoek naar formules op maat van je budget. Met wat slim denkwerk hou je de kosten laag en zorg je voor spectaculaire resultaten. Denk bijvoorbeeld aan de etalage van een nieuwe zaak. Door enkele in het oog springende, sterke visuals op de ramen aan te brengen, valt de zaak beter op, en trekt dit klanten aan. Veel hoeft dit niet te kosten. Of wat denk je van een flyer in de bus met een interessante (kleine) korting bij een eerste aankoop? Een knappe flyer wekt vertrouwen, de mensen maken kennis met je zaak en de korting zet hen aan om langs te komen. Als je product hen vervolgens bevalt, keren ze ook terug.   Onderschat dus nooit de kracht van adverteren. Hoe laag je budget ook is, een deel ervan dien je in professionele reclame te investeren. Enkel zo kun je je zaak laten bloeien en je klantenbestand uitbreiden.   Contacteer ons gerust voor meer informatie.

Over de auteur

Marian Denolf
Marian

zet je ideeën om in eyecatching designs, houdt van koffie


Voeg een reactie toe